Min syster är världens bästa.

Det här inlägget gjorde min syster nyss.

Den finns en människa som gör mig stolt varje dag, som jag tänker på miljoner gånger om dagen, som jag älskar högst av allt, som jag alltid sätter före alla andra: Min Lillasyster Lovisa Strandberg. Glöm aldrig bort hur mycket jag älskar och saknar dig varje dag. <3

och så massor av bilder på oss. http://liinneaschoice.wordpress.com/ här är inlägget.

Trött, sliten och pepp

Revyn börjar verkligen ta på min kropp, jag kan typ knappt ligga i sängen helt still utan att det gör ont överallt. Men det är de värt.

Ikväll efter sista showen så ska vi tjejer ha en fest för alla, det ska bli så himla roligt!! Nu ska jag vila och kolla på h2O.

Grym publik

Idag var publiken on fire! Dom skrattade, skrek och var extremt bra som publik, ett stort tack till alla er som kikade på oss idag!

Nu ska jag dra mig själv in i duschen, ska se om jag någonsin kommer ut därifrån eller om jag somnar där.

Bild innan jag drar...


Ha en bra dag!

Dag 21

Ett annat ögonblick.

Kalla mig dum men jag fattar inte vad jag ska skriva på den här... Hjälp mig?!

Föreläsning

Jag har nu vaknat för tidigt eftersom jag ställde klockan när jag skulle sova igår, och då var jag så trött så det blev helt fel. Men men, nu ska jag snart iväg på en föreläsning som handlar om invandringen idag (tror jag iaf). Kan bli intresant och kan bli jätte tråkigt, men vi hoppas på att det blir bra. Sen efter det så har jag rast från elva till kvart i tre så då drar vi troligtvis hem till Emma och äter lunch och chillar. Senare ikväll så blir det en revyshow, otippat va?

That's my day.  

Trött...

Nu är det bara nio dagar kvar av revyn och tolv shower. Gus vad jag kommer sakna alla brudar när det är slut, vad ska jag då göra hela kvällarna när man inte får sitta och skratta med alla sköna tjejer.

Som tur är börjar ju Dawes terminen nästa vecka så då har jag saker att göra edå, dock ska jag absolut inte dansa tjugotvå och en halv timma i veckan denna termin som jag gjorde förra. Utan det blir några ynka men underbara timmar här och där.


Vårshow 2008. ♥

Dag 20

Den här månaden.

Den här månaden har varit en av dom hädelserika månaderna i mitt liv, premiär med revyn plus 7000 shower på det. Jag har också bestämt mig för att tävla med Emma denna terminen i disco, så det ska bli extremt roligt. Jag vet inte vad jag mer ska skriva förutom att den här månaden har varit den bästa i mitt liv.


  

Skönaste dagen ever!

Haha, idag på skolan så hade vi först dans och då satt vi och planerade en show som vi ska ha runt april, sen värmde vi upp lite, stretchade och sen hade vi vila. När vi skulle vila säger Kersti (min lärare): Nu ska vi vila i en kvart och dom som kan ska sova. Skönare lärare!!!!

Efter luchen så kollade vi på den "moderna" Romeo och Julia, fattade inte så mycket att språket men annars var den väl ganska okej.. Inte sevärd dock.

Så idag har det varit en riktigt chilldag vilket blir super eftersom det blir mycket revyande framöver.

Revy

Jag har nyss målat om mina naglar så nu ska jag slänga i mig mat och dra till teatern och köra gärnet. Ikväll ska jag försöka sova ganska tidigt så jag kan hålla mig vaken på föreläsningen vi ska på imorgon.


Snart är det tävling

Plugg

Nu har jag en sån där underbar tid när jag vill göra klart ett arbete. Så nu ska jag sätta mig ner och göra klart i alla fall kuhi uppgiften. Sen kanske jag också orkar lite på historian också innan jag drar ner på Dawes.

Nya skooooor

Mamma hade köpt ett par skor till mig idag som jag har kikat på sen i fredags.




Inte så bra kort med det får ni leva med.

Dag 19

Detta ångrar jag.

Den här frågan är också svår, bara massor av svåra frågor.. Visst är det massor av småsaker som jag inte behövt gjort som man har lite ångest över. Men jag tror inte att jag har en speciell sak som jag har ånger över varje dag sådär.. Jag är ganska nöjd med hur jag levt mitt liv so far, jag har lärt mig mycket av alla mina misstag och det är det bästa sättet att lära sig på!

Min dag

Efter skolan drog jag och Irma till biblan och betalade min bok som har försvunnit....... Sen köpte jag ett stärkande nagellack från depend, köpte mig också lite godis dock var det en godis som inte ville bli uppäten så han skar min tunga. Inte skönt. Efter skolan drog jag och Irma hem till Ronja och somnade där, nu har jag och familjen just ätit så nu blir det väl h2O resten av kvällen.

Trött

Sitter på skolan och är så sjukt trött.... Nu har vi handledning en timma, lunch och sen teckenspråk. Efter det slutar jag, skööönt.. Vill bara hem och sova nu.

Dag 18

Min favoritfödelsedag.

Jag har faktiskt inte haft någon födelsedag som har varit exremt bra.. Men jag hoppas att min 18års dag kommer bli den bästa av dom jag haft. Om inte själva dagen så blir nog fredagen en kväll jag aldrig kommer att glömma!

Död?

Jag har varit lite off ett tag på grund av massor av revy. Igår hade vi två shower och idag har vi två shower till.

Jag har nyss lagt på den andra ansiktsmasken för idag, jag måste ju fräsha till mig lite. Man blir ganska sliten av att ha shower hela dagarna, men det är så extremt roligt så man får ny energi varje kväll!


Svenska

Nu sitter jag här på skolan och ska snart ha svenska lektion, sen ska jag och Emma iväg på stan en snabbis. Sen är det show ikväll.


Fan vad jag vill åka till Harry Potter World!!

Dag 17

Mitt favoritminne.

Oj, gud vilken svår... Jag har många bra och roliga minnen, men jag vet inte vilken som är min favorit. Ett av dom är när jag vann en disco tävling i guldklassen, det var en sjukt häftig upplevelse. Yran 2010 var också extremt bra, roliga människor, bra musik och en jävla massa skratt.

Jag vet att mitt bästa minne efter sommaren 2011 kommer att vara P&L och Ayia Napa, lääääängtar!

Revy och rädd

Skola idag och sen revy.


Har ni läst om tjejen som blev våldtagen här i torvalla usch! Jag tycker sånt här är så hemskt, jag har gått runt och haft ont i magen hela dagen och jag vet inte om jag kommer våga gå igenom skogen till bussen imorgon.... Det är så sjukt hur folk kan göra en våldtäckt, man måste vara så sjuk i huvet så det är inte klokt. Jag skänker en tanke till tjejen och hennes familj och hoppas verkligen att dom tar fast jävlarna!


Dag 16

Min dag.

Min dag började med att jag snoozade i en halvtimma, tog på mig danskläderna och gick till bussen. Åt frukost på skolan och sen var jag med på dansen på skolan ett tag tills jag fick exremt ont i foten/vaden, vilket jag har fortfarande. Åt lunch, hade engelska och sen spanska! Åkte hem åt middag åkte iväg på storsjöteatern och hade show sen åkte jag hem och duscha och nu sitter jag här.

skolless.

jag är fortfarande skolless sen hösten, kan jag inte bara få min 18års dag + fest på det, peace and love och Ayia Napa!!!!! NU VILL JAG HA DET!


Två lessa tjejer!

1000 saker att göra

Hemma efter en show med ganska lam publik, men men det funkade. Imorgon blir det skolföreställning och sen en på kvällen också.

Just nu ska jag igentligen göra så många saker tvätta bort sminket, göra rent lösögonfransarna, duscha, ta bort nagellacket och måla nytt och städa. Men ändå sitter jag här inne på bloggen och facebook, bra lovisa bra!

Jag ska dra ett hemligt tack också, till Lotta Jennifer och Emilie. Tackar tjejer! ;)

Show

Nu ska jag iväg på revyshow, jag har saknat alla dansbrudar extremt mycket! ♥




Dans film


Alla älskar Hannah Montana innerst inne!

Bullbild


Dom blev så extremt goda, nu kommer jag vara mätt i sju år!

Bullar!

Nu sitter vi här och båda har en sjuk stor degmage. Ni får en bild på bullarna när jag kommer hem. Nu ska jag springa iväg till bussen!!

Hos Jim!

Nu sitter jag här hemma hos jim, vi ska snart baka bullar yeaaaah.


Sötare?

Shopping

Idag så gick jag på stan och väntade på att Emma skulle sluta skolan och då blev jag så frestad så jag köpte två nagllack. Jag köpte också ett torrshampoo som jag har behövt lääänge.




I loooooove them! ♥

Baka kaka

Efter skolan idag så åkte jag och Emma hem till henne och vi bestämmde oss för att baka en kaka. Vi tänkte baka chockladrutor, eller vad dom heter. Så vi börjar baka stoppar in den i ungen och sen när vi håller på att göra glasyren så kommer jag på att jag har blandat i vaniljsocker istället för bakpulver i kakan som är i ungen.....

Så vi tog ur den, den blev faktist god! Sen bakade vi en helt ny kaka men så var det inget bra recept på glasyren så den blev jätte rinnig. Men men, tillslut fick vi till en kaka som smakade gott i alla fall.


Så här blev dom utan bakpulver...

  
Det blev inga kort på den kakan som nästan blev som den skulle men men..

Dagens + klockorna

Så här ser jag ut idag.



Jag har en av mina nya klockor på mig, som jag köpte på festen i lördags.
Jag köpte en knallrosa och en ljusrosa, dom här klockorna är så coola för man kan byta uren mellan de olika bandet. Jag har bytt mina så jag har de ljusrosa uret i den knallrosa bandet och tvärtom.

  
Köp några du också, dom finns på We butiken i östersund.


Filmkväll

Det var extremt skönt att duscha, drog i en hårinpackning och rakade mina ben, ska också köra på två ansiktsmasker senare ikväll sköööönt.

Nu ska jag, mamma och Tony kolla på fiiiilm, det blir Mega Mind!


Revyfesten

Igår hade alltså bandet i revyn sin fest, och det var till en början lite tråkigt. Men det blev senare en helt okej kväll, skönt folk och massor av skratt. Köpte mig tre klockor också på festen som ni får se antingen senare ikväll eller imorgon. För nu ska jag ta mig en dusch och tvätta bort all huvudvärk.

Fråga

En till fråga ploppade upp i komentarsfältet.

lisa om Dag 15:
en liten fråga bara - har du slutat dansat gruppdisco?

Just nu vet jag inte riktigt hur det blir med våran grupp, det är en tjej som ska sluta och sen vet vi andra inte alls hur vi kommer att göra. Det återstår att se. =)

Solodans

Nu har jag suttit och letat en låt till solodansen som vi ska göra i vår. När man går estet dans så får man göra en egen dans med en egen låt och jaa allt är eget val. Så nu har jag valt två låter, förmodligen bli det också två danser. Busiga lovisa.. haha.


Dag 15

Mina drömmar.

Den här frågan är alltid lika svår att svara på...
Min största dröm har alltid varit att jag ska bli känd innom dansen, det skulle ju vara så sjukt coolt. Vad drömmer jag mer om? Ett stort hus, skit snygg och omtänksam man, 2 barn och en stor bil. haha, nä men jag vet inte. Min största dröm är i alla fall att bli känd för det jag älskar mest.

Helg!

Det ska bli så skönt med helg nu, även fast jag bara har gått halvdagar hela veckan. Men det ska bli skönt att få sova ut lite imorgon och så köra gärnet på lördag. Nu kommer snart mamma och Tony hem med pizzan, gött!

Skola


Nu ska jag iväg på skolan och ha svenska, så här ser jag ut idag.

Dag 14

Mina vänner.

Mina vänner är verkligen dom bästa vännerna som finns.


Dom bästa kompisarna i hela världen är folket i min klass, det är verkligen dom bästa människorna. Peppar alltid alla och är alltid snäll och omtänksamma. Bästa klassen och dom bästa vännerna.

Sen har jag ju också andra vänner utanför klassen och dom är nice dom med, ni vet ju vilka ni är!


Fråga

Anonym om Face mist:
var är den bra för ? :)

En återfuktande ansiktsspray med vårdande egenskaper.
Spraya över ansiktet när du behöver extra fukt. Kan även användas för att fixera din makeup.
Passar alla hudtyper.

nyckelingrediens

  • Allantoin - ger huden en fräsch look och håller den återfuktad.
  • Aloe Vera - vårdande och läkande egenskaper.
  • Alga Extrakt - strärker och stabiliserar huden.
  • Vitamin A, C & E - Antioxidanter som skyddar huden från fria radikaler och yttre påfrestningar.

Så där står det på hemsidan, jag använder den för att den tar bort det pudriga när man har sminkat sig, för att det återfuktar och för att det är så sjukt skönt att bara spruta på sig den i ansiktet!!


Världens bästa publik

Ikväll på revyn så hade vi en så sjukt bra publik, dom hejade och skrattade så sjukt mycket. Det är det här jag älskar med att uppträda, när man får en publik som verkligen gillar det som ser. Thomas Deutgen var och kollade på revyn idag, ni vet att dommaren i dansbandskampen. Han kom upp på secen på sista nummret och skålade med Patrik. En sjukt bra kväll helt enkelt.


Här är en bild på Patrik och Thomas på dansbandskampen.
Patriks combo gjorde ett nummer då han låtsades att han var Thomas, rätt lik!

Dans

Igår hade vi bara en lektion och det var dans, vi hade Jessica och det var grymt! Nu på morgonen har vi också dans, sen måste jag ta ledigt då det är pensionärshow klockan två sen är det en till show ikväll. Så idag blir det fullt upp!

B-rudar

Idag ska jag, Emma och Elin leka så fort Elin kommer till östersund, det ska bli roligt.

Nu ska jag börja kolla på alla säsonger av H2O!

Dag 13

Den här veckan.

Jag hade helt totalt glömt bort listan jag började med innan jul.

Den här veckan har varit bland dom roligaste veckorna i mitt liv, jag har haft genrep med revyn, premiär och 7 shower sen i onsdags. Det är så extremt roligt och jag verkligen ser fram emot hela januari när jag bara ska göra detta hela månaden. Jag har också firat lilljul denna vecka och har fått umgåtts med min kära syster!

En helt okej vecka. ;)


Face mist

Jag fick ett presentkort på Make Up Store av mina mostrar så nu har jag äntligen köpt en ny Face mist som jag har längtat efter den!! Den tog ju slut ett tag innan skolavslutningen, men nu har jag äntligen köpt mig en ny!!


Vila

Nu ska vi vila lite ifrån revyn, hela två dagar! Det känns otroligt skönt att kunna få sova ut lite innan jag börjar skolan i övermorgon. Ikväll var Emmas familj där och kolla, Cazandras familj var också där. Man får lite extra pepp när man känner någon som sitter i publiken då vill man verkligen ge allt! Så nu är jag trött och ska snart försöka sova, har ju vänt på dygnet helt och hållet.

Candy canes



Pappa kom nyss och hämtade upp Linnéa, så nu skulle dom hem. Pappa tog med polkagriskäpparna dom har haft i granen till mig. "taste like candy canes on christmas" <-- Filmcitat!

Nu har jag nyss målat naglarna och ska snart duscha sen drar jag iväg och kör två föreställningar till!

Lååååång dag

Idag hade vi alltså två shower och det var jobbigt med extremt roligt. Imorgon kör vi på med två shower till, sen har vi dock ledigt i två dagar. Skolan börjar ju också på tisdag... Känns som att jag kommer ha mycket ork här i januari, jag säger bara KBK!

127 Hours



Jag och Linnéa kollade på en sjukt bra film igår, värd att kolla på.
Det sjukaste är att den är verklighetsbaserad, här är skådisen och den riktiga killen.


God morgon

Idag blir det revy hela dagen lång en show klockan tre och en klockan sju ikväll. Det känns som om det kommer bli en lång dag.

Men roligt är det!


Skolflickan Lovisa haha.

Massor av bilder

    
    
    

 
 

Där fick ni "lite" biler bakom kulisserna, klicka för en större bild.

Blommor

Idag var som sagt pappa, Marie, farmor och farfar på revyn och kikade, fick en jättefin bukettblommor av dom.


Tack så mycket!

Bilder

Snart kommer det massor av bilder från reyn!

Show efter show efter show

Snart ska jag börja laga mat och sen ska jag iväg och köra gärnet på reyn!

Jag lovar att ta massor av bilder på alla snygga brudar som ni får se ikväll när jag kommer hem.


God morgon

Nu har jag typ nyss vaknat och slängt iväg ett mail till en lokal som vi kanske ska hyra på våran 18års fest. Jag, Emma och kanske Louise ska hyra en lokal bjuda våra kompisar och fira att vi blivit vuxna.
Kommer bli grymt.

Nu ska jag och Linnéa kolla på en film som heter 127 hours!

Lilljul

Idag har vi firat lilljul här på anarisvägen. 

Jag fick massor av bra saker.

Navelsmycke.
Survival kit som jag ska ha till peace and love.
Biljetten till P&L.
Nattlinne.
Pengar.


Premiär gåvor

Igår när det var premiär fick jag ett par blommor utan mamma, Tony, Linnéa och mormor.
Sen fick vi också en champagneflaska med en liten blomma av Mats och Patrik som är regissörerna i östersundsrevyn.




Tack så jättemycket!

Inga bilder

Det blev inga kort idag, haha jag glömde helt totalt bort att jag hade med mig kameran.

Idag var alltså mamma, Tony, Linnéa, mormor, Lisa och Pernilla och tittade på revyn. Allt gick bra och det var så himla roligt, det bästa jag vet är att stå på en scen!

Imorgon är det en show klockan 19 som pappa, Marie, farmor och farfar ska komma och kika på. Då lovar jag att jag ska ta lite kort med kameran..

Bilder

Jag har med mig kameran idag till revyn så när jag kommer hem kommer det att komma massor av kort på alla fina tjejer! :D


Revy

Nu har vi avklarat premiären, det var så sjukt roligt!! Fullsatt med massor av folk som skrattade åt alla skämt, riktigt roligt och bästa var när vi fick stående ovationer en helt obeskrivlig känsla när alla i publiken ställer sig upp och applåderar.

Efter showen gick vi direkt ner till ett rum och skålade sen gick vi upp och fixade till oss, satte på oss lite snygga klänningar och klackar osv. Sen gick vi ner igen och satte oss och åt en jättegod soppbuffé, när vi ätit klart gick alla upp till foajen där det var levade musik och mycket prat och skratt. En helt okej kväll kan man säga!

Idag har vi show klockan tre och då ska familjen komma och kolla, sen efter ska vi hem och fira lilljul! äntligen ska jag gå alla mina julklappar jag läääängtar!

Ny design

Nu ser de tju lite bättre ut i alla fall, så nu får de se ut så här ett tag.

Hoppas ni gillar det!

Premiär!!


Bild från Revyn som har premiär idag!!!! Gud vad jag längtar!

Genrep

Idag var det som sagt genrep med revyn och det var så sjukt roligt! Det var massa folk som kolla och några av mina kompisar var där och hejjade på mig, det var så roligt att träffa tjejerna som jag inte träffat sen vi sluta skolan.

Nu ska jag och Linnéa umgås.

HAHAH

Okej nu får bloggen se ut så här ett tag, kanske ändrar lite imorgon men jag orkade verkligen inte med den andra headern. Så njut av den här så länge ni kan.

Bling bling

När vi var på stan igår köpte jag också lite stenar som jag satte fast på min mobil.


Så här blev det, niiiiiiice.


Nya nagellack

Igår när jag och Linnéa gick lite på stan så köpte jag mig två nagellack.


Ett bara vanligt rosa som jag ska ha nu på revyshowerna.
Sen det glittriga är mer rosa en vad det är på bilden, det är så fint.
Jag har viljat ha det sen i oktober då de kom, så nu köpte jag det tillslut.

Revy revy revy

Ikväll är det genrep på Revyn och alla har bjudit in familj och nära. Sen imorgon !IMORGON! imorgon är det premiär!!!!!!!

Det ska bli så sjukt roligt, nästan alla föreställningar är slutsålda så nu har man satt in extra föreställningar. Jag hoppas att ni tar er tiden att komma och kolla på alla duktiga människor.


http://ostersundsrevyn.com/
Kolla in hemsidan, där man också bokar biljetter.

Systeryster


Nu är hon här, och hon är lika snygg som vanligt. ;)

Linnéa Strandberg

Idag kommer min syster till östersund, jag ska snart dra mig ner till bussen och hämta henne. Vi kanske tar och käkar lunch på stan eller hittar på något skoj.


Extremt gammal bild på mig och linnea. Hon slutade ettan och jag åttan.

Trött och ont överallt.

Jag tar mig en liten blogg paus ett tag. hahaha, jag mår inte så bra efternyår, ont i mina fotleder och har fått urinvägsinfektion.

Men annars mår jag hur bra som helst, idag blir det massor av revy hela dagen. Ma råkes!


RSS 2.0
Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!